TOP 2009 * CYKL „KOCHAM KSIĄŻKI”

Możliwe, że darowałabym sobie Top 2009, gdyby nie fakt, że zeszły rok obfitował w naprawdę dobre książki. Jak już wspominałam w jednym ze wcześniejszych wpisów, w moim przypadku była to głównie literatura kryminalno – thriller’owa; „stety-niestety” mam tendencję do ciągów czytelniczych, które obejmują tylko jeden gatunek.

Zacznę od końca, wszakże napięcie powinno rosnąć:

3. Trylogia Maxime Chattam’a

W swoim życiu naczytałam się sporo thrillerów, ale Chattam walnął mnie między oczy, po czym powalił na łopatki (w przenośni oczywiście). Spośród trzech książek trylogii (w kolejności: „Otchłań zła”, „W ciemnościach strachu” i „Diabelskie zaklęcia”), najlepiej wspominam dwójkę, aczkolwiek cały cykl jest na naprawdę wysokim poziomie. Kiedy będę miała trochę czasu na powroty do „Roju Brzęczących Pszczół”, to z pewnością pokrótce zrecenzuję Chattam’a – jest to w końcu facet, który sprawił, że wracjąc z pracy rowerem, przysiadłam na przystanku autobusowym, żeby doczytać jedną ze scen.

2. Trylogia Millenium Stieg’a Larsson”a

O Millenium już pisałam, więc poprzestanę na uzasadnieniu: za styl, za pomysł, ale przede wszystkim za bohaterów. Takich, którzy wydają się wiarygodni. Takich, których się od razu lubi. Za Lisbeth Salander.

1. „Wybrane Zagadnienia z Fizyki Katastrof”  Marisha Pessel

A więc mamy odejście od reguły, bo nie thriller. Może trochę kryminał, ale przede wszystkim genialna książka o dojrzewaniu i poszukaniu własnej tożsamości. Marisha pobiła na głowę wszystkie mroczne powieści, którymi raczyłam się przez większość 2009 roku. W moim czytelniczym rozrachunku, zaliczyłabym tą powieść do kategorii „jedna na milion” i wymieniła jednym tchem obok „Świata według Garpa” i „Wahadła Foucalt’a” (nie mam na myśli tematyki, ale wrażenie jakie wywarł na mnie utwór). Postaram się jeszcze wrócić do tej pozycji na blogu, bo uważam ją za zjawiskową (proszę wybaczyć moje entuzjastyczną postawę, ale ja mam tendencje do zakochiwania się w książkach).

**********

Dla zainteresowanych: Na moim Blogu – Córce, rozpoczęłam mały cykl, o dość banalnym tytule: Kocham Książki. Teksty będą zawierały garść tzw. „ludowych mądrości” dotyczących czytania – sprawdzonych na mojej własnej skórze, tudzież popartych wiarygodnymi doświadczeniem innych. Cykl rozpoczęłam od KOCHAM KSIĄŻKI: ZAWSZE ZAGLĄDAJ NA OSTATNIĄ STRONĘ – zainteresowanych podwalinami tej mądrości, zapraszam do lektury 🙂

Dodaj komentarz

Brak komentarzy.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Skomentuj

